gezond eten en afvallen

Gezond Eten En Afvallen Met Koolhydraatarm Paleo Dieet

Gezond eten en afvallen is iets waar we steeds meer in geïnteresseerd raken nu het einde van het jaar nadert. Het is bijna officieel 2016, het nieuwe jaar is nabij.

Alsmede vele oplossingen om gewicht te verliezen en weer in vorm te komen. Hoe weet je nu welk dieet echt het beste werkt met zoveel websites en tijdschriften gevuld met de nieuwste dieet rages?

Het goede nieuws is dat wetenschappelijk onderzoek hierin eigenlijk heel duidelijk is wat betreft "het beste dieet" met betrekking tot gezond eten en afvallen.

gezond eten en afvallen, avocado salade

Klik Op Afbeelding! >>>

Gezond Eten En Afvallen Door Koolhydraatarm Eten

Een dieet laag in koolhydraten steekt met kop en schouders boven de rest uit als het gaat om gezond eten en afvallen en het bevorderen van gewichtsverlies en verbeteren van je gezondheid.

Een dieet laag in koolhydraten wordt doorgaans geclassificeerd als een dieet bestaande uit 100 gr koolhydraten of minder per dag.

Praktisch gezien houd een koolhydraatarm dieet in dat je de inname van zetmeelhoudende producten vermindert terwijl je je consumptie van smakelijke magere eiwitten, gezonde vetten, voedzame groente en hele vruchten verhoogd.

Voor sommige kan dit een geheel nieuwe benadering van eten zijn, voor anderen is het iets waar je misschien wel mee hebt geëxperimenteerd hebt in het verleden.

Lees hier het artikel hoeveel val je af met Paleo? >>>>>

 

Hoe Werkt Een Koolhydraatarm Dieet Bij Gezond Eten En Afvallen ?

gezond eten en afvallen

Klik Op Afbeelding! >>>

Er zijn tal van fysiologische mechanismen in het spel. Laten we eens een kijkje nemen.

Een koolhydraatarm dieet verbetert op drastische wijze je bloedsuikerspiegel en de functie van het hormoon insuline.

Nadat je een maaltijd eet is het werk van insuline om de suikers uit je bloedbaan en in je cellen te krijgen.

Hoe meer overgewicht je hebt of hoe slechter je in vorm bent hoe meer je lichaam insuline zal produceren om het klusje geklaard te krijgen.

Dit leidt tot hogere insulineniveaus in je bloed en blokkeert direct het vermogen om vet te verbranden. Zulke personen zouden insuline ongevoelig genoemd kunnen worden. En als de situatie blijft zoals ie is dan kunnen zij uiteindelijk insuline resistent kunnen worden. En zo dus diabetes type II kunnen ontwikkelen.

 

Hoe Is Insuline Gerelateerd Aan Koolhydraten ?

Koolhydraten oefenen de grootste impact uit op de insuline output, dus door het verminderen van koolhydraten ( en meer eten van gezonde eiwitten en vetten) zul je de insulinegevoeligheid van je lichaam verbeteren.

Plus het voedsel wat je eet zal efficiënter in je cellen terecht komen waar het gebruikt kan worden voor energie.

Het mooie van een koolhydraatarm dieet is dat je je geen zorgen hoeft te maken over calorieën tellen, en dat je nog steeds resultaten gaat zien!

  • Koolhydraatarme diëten verhogen ook lichaamssignalen van verzadiging via de stijging van eiwittenconsumptie en een verbeterde efficiëntie van het verzadigingshormoon leptine.
  • Koolhydraatarme diëten leiden ook tot een grotere afbraak van lichaamsvet als je begint met het verbranden van vet als primaire brandstof.

 

Gezond Eten En Afvallen Met Paleo

gezond eten en afvallen

Klik Op Afbeelding! >>>

Een Paleo dieet aanpak past perfect bij een koolhydraatarm dieet vanwege de hogere inname van magere eiwitten, gezonde vetten en overvloedige groenten.

De natuurlijke eliminatie van granen bij een Paleo dieet zal snel en gemakkelijk je totale koolhydraten inname verminderen.

Het goede nieuws is dat je de niet hoogwaardige zetmeelrijke granen vervangt door super voedzame groenten en fruit.

Dit bevordert niet alleen gewichtsverlies maar zorgt ook voor een veel betere gezondheid.

Een koolhydraatarm dieet, zoals het Paleo dieet, zorgt ook nog eens voor ander gezondheidsvoordelen zoals:

 

Verbeterde bloedruk
Vermindering van ontstekingen
Cardiovasculaire gezondheid

 

Dit zijn ingrijpende en dramatische veranderingen, die voortkomen uit gewoon meer eten wat in balans is met hoe je lichaam zich heeft geëvolueerd.

Nu je weet dat een Paleo dieet de beste manier is om gezond eten en afvallen te bevorderen, is de volgende stap de uitvoering van je routine van dag tot dag.

Als je nieuw bent in het Paleo dieet of je moet veel gewicht vermageren, begin dan langzaam en bouw het op.

Vergeet niet dat, of je nu net begint met Paleo of je bent al bezig met Paleo, het opnemen van drie "cheat" maaltijden per week er wat mij betreft gewoon bij hoort. Waar je je even los van de regels maakt, je niet het gevoel krijgt beperkt te zijn en waardoor je rustig in de Paleo levenstijl in kan komen.

Door het volgen van deze aanpak zal je geleidelijk heel veel gewicht gaan verliezen (trouwens in het begin kan het ook reuze snel gaan !) je verzadigd blijven voelen wat niet ten koste gaat van je gezondheid of de prestaties op je werk of in sporten. En uiteraard ben je bezig met gezond eten en afvallen!

Maak 2016 een jaar om te onthouden, transformeer je lichaam en geest met dit koolhydraatarme Paleo dieet en begin met vermageren!

 

gezond eten en afvallen

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *