hoeveel val je af met joggen

Hoeveel Val Je Af Met Joggen?

Hoeveel val je af met joggen? Joggen is één van de snelste manieren om je cardiovasculaire systeem in vorm te krijgen. En je hart is niet het enige deel van je lichaam die er voordeel bij heeft.

Je zult ook gewicht verliezen. Maar gaat het zo snel als je zou willen? Hoeveel val je af met joggen?

hoeveel val je af met joggen

Klik Op Afbeelding! >>>

 

Hoeveel Val Je Af Met Joggen?

Om af te vallen zul je meer calorieën moeten verbranden dan dat je eet. Elke keer als je een tekort maakt van 3,500 calorieën, verlies je 1 kilo overgewicht.

Als je vijftien minuten jogt per dag zal je ongeveer 175 calorieën verbranden. En hoe zwaarder je bent, hoe meer je, in het begin, zal verbranden.

Dus hoe zwaarder je bent, hoe sneller je zult afvallen met joggen. Houdt er rekening mee dat hoe dichter je bij je streefgewicht bent, hoe minder snel het zal gaan. Je zult dan óf sneller moeten gaan joggen, of lánger moeten gaan joggen.

Het maken van veranderingen in je voedingspatroon helpt je om sneller je doel te bereiken.

Waarschijnlijk nóg sneller dan met joggen!

Een dieet rijk aan complexe koolhydraten, groenten en fruit en magere eiwitbronnen is gezond en laat je snel afvallen. Zo'n dieet is bv het Paleo dieet.

Al is dit meer een voedingspatroon dan een werkelijk dieet, aangezien je blijvende veranderingen maakt in hoe en wat je eet.

Daarbij! Hoef je geen calorieën te tellen, iets wat ik zelf bijvoorbeeld verafschuw.

Hieronder lees je ervaringen van mensen die zich al een tijdje het Paleo eetpatroon hebben aangeleerd.

Het eten op de Paleo manier geeft je de energie die je nodig hebt terwijl het de lege calorieën elimineert, welke kunnen leiden tot gewichtstoename.

 

Hoeveel Val Je Af Met Joggen, Op Welk Terrein?

hoeveel val je af met joggen

Klik Op Afbeelding! >>>

Hoeveel va je af met joggen? Dat is ook afhankelijk van het terrein waarop je jogt.

Tegen heuvels op joggen of tegen de wind in joggen maakt allemaal verschil. Ook op een strand joggen zorgt ervoor dat je meer calorieën gaat verbranden.

In principe kun je het zo zien denk ik, hoe zwaarder het wordt, hoe meer calorieën je verbrandt.

Een andere waarheid waar we blij van kunnen worden als het gaat om hoeveel val je af met joggen, is dat het nog steeds vriendelijker is voor je gewrichten dan hardlopen.

Dat is dan ook gelijk de reden waarom joggen of wandelen om af te vallen een super slimme keuze is als het gaat om langere termijn gewichtsverlies.

En kun je op een makkelijke en gratis manier zeker 5 kilo in drie weken tijd eraf lopen, als je tegelijkertijd ook op een slimme manier eet.

Afvallen Op Wilskracht, Wil Je Dat?

hoeveel val je af met joggen

Klik Op Afbeelding! >>>

Hoeveel val je af met joggen...

Als je elke dag 15 minuten jogt en je calorie-inname niet verhoogt, dan zul je afvallen.

Als je 70 kilo weegt zul je ongeveer een halve kilo per maand verliezen met joggen.

Als je 110 kilo weegt verlies je ongeveer anderhalve kilo per maand met joggen.

Men zegt dat, als je een kilo per week wilt verliezen, dat je 500 calorieën per dag minder moet eten.

Tja.. en daar heb ik het dan altijd zo moeilijk mee. Het gaat dan puur om je wilskracht, en afvallen op wilskracht is, in mijn ogen, gedoemd te mislukken.

Ik kan het in ieder geval niet 😉

Voor mij is het Paleo "dieet" dan ook een uitkomst.

Dus als je joggen combineert met een gezond voedingspatroon, zoals bv het Paleo dieet, dán kun je zeker 5 kilo per maand afvallen 😉

 

Je telt geen calorieën
Je kickt af van suikers
Je lichamelijke klachten verdwijnen
Je valt af als een tierelier

 

Hoeveel val je af met joggen? Je kan ermee afvallen, zeker, en elke dag bewegen is zeer ok!

Dat zou je altijd moeten stimuleren bij jezelf vind ik.

Echter snel afvallen met joggen? Ik zie het niet gebeuren. Zonder dat je je eetpatroon aanpakt bedoel ik dan...

Alles staat of valt met wat er in je keuken gebeurt.

In een maand tijd minstens vijf á acht kilo afvallen door je eetpatroon aan te pakken is realistischer dan in een maand tijd 5 kilo afvallen door enkel te gaan joggen.

 

Ervaringen Van Anderen Met Het Paleo Dieet

hoeveel val je af met joggen

Klik Op Afbeelding! >>>

Waarom werkt het Paleo dieet?

Het is simpel. Ik kan in een zin zeggen hoe dit dieet werkt. En daarom is het gemakkelijk om te volgen. In het Paleo dieet focus je op de kwaliteit van de voeding die je eet, en niet de hoeveelheid.

Dit betekend geen calorieën tellen, geen weegschalen en meer focus op kwaliteitsvoedsel.
Het werkt. Ik heb nog GEEN verhalen gelezen van mensen die niet zijn geholpen met het Paleo dieet. In ieder geval niet op alle sites die ik ben tegen gekomen tijdens het zoeken van informatie.

De populariteit van dit dieet komt omdat mensen zich gaan realiseren dat als je je “boerenverstand” gebruikt je zelf ook wel kunt nagaan hoe we met zijn allen in deze obesitas / overgewichts-tijdperk terecht zijn gekomen.

En dat wanneer we weer back naar onze “roots” gaan en het Paleo dieet in de praktijk gaan volgen dat we zien – dat het echt werkt!

 

Rebecca: “Al zolang ik me kan herinneren was ik te dik. Als kind was ik continu op dieet, maar echt vermageren is nooit gelukt. Bij de zwangerschap van mijn dochter bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben en een extreem hoge bloeddruk. De internist wees me na de bevalling op mijn gewicht en de risico’s op de ontwikkeling van diabetes type 2. Na de geboorte van mijn zoon twee jaar geleden nam mijn gewicht, mede door stress, enorm toe en bereikte ik de 130 kilo. Ook nu probeerde ik van alles, maar de frustratie leidde tot meer gewichtstoename. Ik merkte dat ik steeds passiever werd, was buiten adem als ik de trap op moest en keek toe als mijn kinderen speelden. Mijn energieniveau was erg laag, wat mij weer aanleiding gaf tot eten.Mijn motivatie om af te vallen was er altijd, evenals de discipline, maar wat na deze diëten? Dan viel ik keihard terug. Het op dieet zijn, vond ik niet eens echt het ergste. Echter het stoppen met een dieet of de afbouw naar ‘normaal’ eten, dat was mijn grootste valkuil. De echte omslag kwam toen de huisarts me wees opde mogelijkheid tot een maagband of gastric bypass. Vanaf die tijd ging bij mij de knop en ook het roer om. Via de dietiste ben ik me in Paleo gaan verdiepen en vanaf dag 1 was ik om. Paleo heeft me geleerd te genieten van echt eten, ik heb veel nieuwe voedingsmiddelen leren kennen en vind het oprecht leuk om in de keuken te staan. Door Paleo ben ik nu ruim 30 kilo kwijt en veel meer energie rijker. Ik kan weer met mijn kinderen spelen, slaap veel beter, heb minder hoofdpijn en ik taal niet naar ongezond eten. Paleo is mijn lifestyle geworden”.

 

Marco - september 26, 2016 wij volgen het paleo dieet volgens de 80/20 regel, voor 80% houden wij ons aan de voorschriften van het paleo dieet, de overige 20% zijn onze “zonden” langzaam aan eten onze kinderen nu ook mee ( gelukkig scheelt weer pannen bij de afwas ) onze middelste dochter had veel last van exczeem en dit is door het paleo dieet aantoonbaar verminderd. ook de astma klachten van mijn vrouw zijn in die Periode verminderd. Buiten deze voordelen verliezen wij ook nog eens gewicht. ( -9 kg ) dus wij zijn zeker positief en gaan er zeker mee door, het is namelijk geen periodiek dieet Maar een levenstijl.

 

Hey, Toen ik aan het Paleo dieet begon was het met enige scepsis… kon ik, als overtuigd en geoefend Bourgondiër ook de beloofde revolutionaire resultaten boeken? Met mijn lijf en levens-instelling…not a chance! Ik leefde immers voor lekker eten en drinken (veel drinken, bier, wijn, en alles waar maar prik inzat). Maar goed; wat had ik te verliezen? Was op een punt in m’n leven dat ik letterlijk alles wat me dierbaar was kwijt was geraakt en opnieuw moest beginnen. Had de afgelopen 25 jaar steeds met overgewicht gevochten, maar het begon nu wel heel erg te worden. De cijfers spraken voor zich…46 jaar, 1, 78 m, ruim 102 kilo, buikomvang van 104 cm, en een BMI van dik boven de 32. Severely Obese en kans op allerlei enge aandoeningen zei de BMI App op m’n telefoon. Bovendien zag ik eruit als een Michelin Mannetje en was ik al moe als ik een keer de trap opliep. Voeg daarbij continue buik- en vaak ook hoofdpijn…er moest iets veranderen. Ik heb het boek gelezen ( over een periode van 2 weken) en herlezen (in een dag) , want ik wilde zeker weten dat ik goed begrepen had wat er stond. Had wel meteen dat groene bandje om m’n pols als reminder dat ik was begonnen aan de wederopbouw (of eerst sloop;-) van m’n lijf en dat ik van heel veel spullen af moest blijven….met wisselend succes in het begin. Ik ben in etappes aan de Paleo manier van leven begonnen. Eerst gestopt met brood (dat was het makkelijke deel…en ik was een enorme broodeter!), daarna pasta, aardappelen, rijst etc laten staan. Geen suiker meer, in het begin nog wel vaak Honing, maar ook dat gebruik ik nu met mate. Wat lastig bleef waren de avond snacks (vaak borrelnoten en popcorn want dat eten m’n kinderen graag) Alle noten die wel goed waren en die de supermarkt om de hoek verkocht waren gezouten. Heb de eerste twee weken last gehad van hoofdpijn (afkicken van al die suikers;-) Ben nu sinds een week helemaal over op Paleo. Haal m’n eten bij lokale bedrijven die het vaak ook bij lokale boeren halen, en eet zoveel mogelijk Biologische producten. Ik ben nu ruim 4 weken verder sinds het lezen van de Paleo Revolutie en de cijfers spreken voor zich… (*) kilo ( min (*) kilo!!!) , weg opgezwollen hoofd, min 6 cm buikomvang (nu 98 cm …dat is 3 broekriem-gaatjes minder;-), BMI van 29 – en een beetje (zit nog wel op overweight). Maar het belangrijkste is, ik voel me stukken fitter, heb geen buik- en hoofdpijn meer, sta blij op (en steeds vroeger!), beweeg steeds meer en sta positiever in t leven. Mijn eten smaakt me beter, ik heb ‘s avonds vrijwel nooit snack aanvallen, drink water (met citroen en verse munt….de lekkerste dorstlesser die er is!) en heel af en toe een glas rode wijn. Mijn twee Cheat maaltijden sla ik vrijwel altijd over, want ik eet echt superlekker. Ben ik klaar nu? NEE, ga nu voor die Six-pack (nog zeker 10 kilo denk ik:-)

 

hoeveel val je af met joggen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *