hoeveel val je af met wandelen

Hoeveel Val Je Af Met Wandelen ?

Hoeveel val je af met wandelen? Aangezien ik inmiddels al een paar weken bezig ben met een lekkere wandeling per dag bedacht ik mij, hoeveel val je af met wandelen eigenlijk?

Nader onderzoek was geboden. Ik begon met een wandeling van een half uur per dag. En merkte naar gelang de tijd verstreek dat ik langzaamaan aan het opbouwen was naar een uur per dag wandelen. En het tempo begon ook steeds hoger te worden.
Hoeveel val je af met wandelen? Laten we daar eens op in gaan.

hoeveel val je af met wandelen

Klik Op Afbeelding! >>>

Hoeveel Val Je Af Met Wandelen ?

Kan je überhaupt afvallen met wandelen? Je denkt wellicht dat het helemaal niet effectief zou zijn, doch daar zijnde meeste het toch niet mee eens!

Wandelen is geen zware lichamelijk inspanning, toch is uit onderzoek gebleken dat wandelen, mits je dat op een lekker vlot tempo doet én minstens vijf kilometer, je evenveel vet verbrandt als wanneer je diezelfde afstand gaat joggen.

Als je gewicht wilt verliezen komt wandelen vaak niet eens in je op, toch zou dit dus wel moeten gebeuren.

 

Wandelen Effectief Om Af te Vallen ?

hoeveel val je af met wandelen

Klik Op Afbeelding! >>>

In een flink tempo een wandeling maken, in combinatie met een gezond voedingspatroon, is enorm effectief gebleken om gewicht te verliezen.

En die eenvoudige stappen kunnen een grote impact hebben op je algehele gezondheid, van risico verminderen op hart-en vaatziekten tot aan het voorkomen of bestrijden van een depressie.

Dat was dan ook één van de redenen waarom ik zelf met wandelen ben begonnen. Of het nu gewoon een winterdip was of dat ik tegen een depressie aanliep, ik bedacht me dat een lekkere wandeling mij wel eens heel goed kon doen.

 

Buitenlucht
Hoofd leeg maken
Niemand om me heen
Bewegen maar toch niet sporten

Hoeveel val je af met wandelen? Ook dacht ik dat een mooie bijkomstigheid van mijn dagelijkse wandeling wel eens afvallen kon zijn, en roemboem, laat ik dáár ook nog eens altijd en overal mee bezig zijn 😉

Vermageren door wandelen, dat kan wel eens liggen aan mijn tempo ofwel mijn snelheid.

 

Hoeveel Val Je Af met Wandelen, Tempo Belangrijk ?

Veel van ons maken een wandeling maar maken geen tempo, we wandelen alsof we etalages aan het bekijken zijn, op het gemakje.

Het doel bij hoeveel val je af met wandelen is dan ook geen gek race tempo aan te houden, anders zou iemand wel gaan hardlopen, maar het gaat er bij afvallen met wandelen wél om dat je een uitdagend tempo aan houdt.

Laat nou het grappige zijn dat je die dus vanzelf ontwikkelt wanneer je een week of wat verder bent met elke dag een wandeling maken.

Ik begon steeds wat sneller te lopen en dezelfde afstand legde ik af in een korter tijdsbestek naarmate ik vaker ging wandelen.

 

Studies Ivm Wandelen...

In studies is gebleken dat vrouwen die drie kortere (ongeveer 30 minuten) op een hoog tempo wandelingen per week maakten, met daarnaast twee wandelingen op een gematigd tempo per week tot zes keer meer buikvet verliezen dan degene die gewoon vijf keer per week gingen wandelen.

Dus hoeveel val je af met wandelen?

Je valt meer af met wandelen als je:

Drie keer per week gaat wandelen op een lekker doorstampend tempo
En twee keer per week gaat wandelen op een gematigd tempo

En het maffe is dat beiden groepen dezelfde aantallen calorieën verbanden.

De snellere wandelaars verliezen ook ongeveer vier keer zoveel lichaamsvet in zijn totaliteit. Er bestaat een sterke correlatie tussen de intensiteit van bewegen en vet verbrandende hormonen.

Dus als je gaat wandelen op een tempo die je zelf beschouwd als redelijk intensief, is het waarschijnlijker dat je die hormonen aan het werk zet.

En het beste van al; als vrouwen gaan wandelen, dan is het diepere buikvet het eerste wat je los laat. Dat is natuurlijk een wetenschappelijk feitje waar we erg enthousiast over kunnen zijn.

 

Waarom Wandelen Om Af te Vallen Een Slim Idee Is ?

Een ander waarheid waar we blij van kunnen worden als het gaat om hoeveel val je af met wandelen, is dat hoewel je op een sneller tempo beweegt, het is nog steeds vriendelijker voor je gewrichten dan hardlopen.

Tijdens het wandelen is één van je voeten altijd in contact met de grond. Maar tijdens hardlopen is er een moment waarop je hele lichaam "zweeft" als het ware, je hele lichaam is van de grond af. En wanneer je hele lichaam dan neerkomt op de grond heeft dat een enorme impact op je lijf.

Dat is dan ook gelijk de reden waarom wandelen om af te vallen een super slimme keuze is als het gaat om langere termijn gewichtsverlies.

En kun je op een makkelijke en gratis manier zeker 5 kilo in drie weken tijd eraf lopen, als je tegelijkertijd ook op een slimme manier eet.

 

Je hebt geen gedoe met sportscholen
Je kunt makkelijk opbouwen naar een sneller tempo
Je bent buiten
Je beweegt op een heel gemakkelijke manier
Het is niks geen gedoe
Je kan het op elke gewenst moment doen
Makkelijk vol te houden

 

Tips Voor Optimaal Resultaat Om Af Te Vallen Met Wandelen

Om ervoor te zorgen dat je maximaal resultaten boekt en je daadwerkelijk gaat weten hoeveel val je af met wandelen en dit zelf kunt gaan beantwoorden volg dan de volgende tips:

 

1. Snelheid

Wandel in een lekkere snelheid door. Houdt dit tempo heel de wandeling aan. Je zal ongeveer vijf kilometer per uur kunnen afleggen.

2. Wandel lang genoeg

Wandel minsten een half uur tot een uur. Je zult merken dat je in het begin vaak een half uur gaat wandelen en als vanzelf loopt dat op naar een uur. Dat gaat gemakkelijk en als vanzelf, althans bij mij wel, en geloof me, ik beweeg echt niet zoveel en heb al helemaal geen abonnement op de sportschool 😉 Bovendien loop ik gewoon de achtertuin uit en ga, niks niet speciaal naar het bos of wat dan ook. Kan natuurlijk maar hoeft dus echt niet.

3. Wandel vaak genoeg

Minimaal vier keer per week zou wel je streven moeten zijn, maar vaker is nog beter. Ik ga inmiddels elke dag wandelen, gewoon omdat het een gewoonte is geworden en ik er zo relaxed van word. En ik merk dat ik er van af val.

4. Let op je houding

Loop rechtop, trek je schouders naar achteren en borst naar voren en kijk goed vooruit. Ga niet naar het wegdek lopen staren.

5. Kleinere passen maken is beter

Maak kleinere passen ipv grote lange passen.

6. Let op je ademhaling

Wanneer je alles eruit wilt halen wat er in zit let dan zeker ook op je ademhaling. Diep in ademen door je neus en vooral vanuit je buik. Je ademhaling zou ten alle tijden een punt van aandacht moeten zijn, maar zeker tijdens bewegen en dus ook bij hoeveel val je af met wandelen.

 

Alleen Gaan Wandelen En Niet Letten Op Wat Je Eet ?

hoeveel val je af met wandelen

Klik op afbeelding >>>

Wandelen is dus gewoon goed voor je donder, dat weet je best. Echter afvallen doe je niet alleen door te gaan bewegen, veel hangt af van je voeding. Men zegt vaak genoeg dat je lichaamsvormen voor 80% gevormd worden in de keuken en dat de overige 20% bij bewegen ligt.

Afvallen doe je dus (ook) door een gezond voedingspatroon aan te nemen. Wanneer je elke dag gaat wandelen maar geen aanpassingen maakt in je huidige eetgewoontes zul je niet gaan afvallen en nauwelijks resultaten gaan zien.

Bekijk daarom eens het beproefde en zeer kwalitatief receptenboek over Paleo voeding.

Het dieet wat eigenlijk helemaal geen dieet is.
Meer een levensstijl van eten die je aan de hand neemt en je laat zien hoe je lekker kunt eten zonder te moeten lijden. Zonder honger te krijgen.

Wat kun je verwachten van dit receptenboek?

  • Je gaat afvallen als een tierelier
  • Je maakt snel en simpel de lekkerste gerechten met vaak maar vijf ingrediënten
  • Alles altijd in de supermarkt te vinden
  • Geen allergenen, geen schadelijke stoffen in je gerechten
  • Je kunt deze maaltijden gewoon niet verprutsen
  • Kost maar weinig tijd ze klaar te maken

Succes Verhaal Over Paleo

hoeveel val je af met wandelen

Klik op afbeelding voor meer succesverhalen >>>

Ook Rebecca kan weer gaan wandelen! Heeft weer zin in het leven en kan zich veel makkelijker bewegen dan ooit.

Rebecca: “Al zolang ik me kan herinneren was ik te dik. Als kind was ik continu op dieet, maar echt vermageren is nooit gelukt. Bij de zwangerschap van mijn dochter bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben en een extreem hoge bloeddruk. De internist wees me na de bevalling op mijn gewicht en de risico’s op de ontwikkeling van diabetes type 2. Na de geboorte van mijn zoon twee jaar geleden nam mijn gewicht, mede door stress, enorm toe en bereikte ik de 130 kilo. Ook nu probeerde ik van alles, maar de frustratie leidde tot meer gewichtstoename. Ik merkte dat ik steeds passiever werd, was buiten adem als ik de trap op moest en keek toe als mijn kinderen speelden. Mijn energieniveau was erg laag, wat mij weer aanleiding gaf tot eten. Mijn motivatie om af te vallen was er altijd, evenals de discipline, maar wat na deze diëten? Dan viel ik keihard terug. Het op dieet zijn, vond ik niet eens echt het ergste. Echter het stoppen met een dieet of de afbouw naar ‘normaal’ eten, dat was mijn grootste valkuil. De echte omslag kwam toen de huisarts me wees op de mogelijkheid tot een maagband of gastric bypass. Vanaf die tijd ging bij mij de knop en ook het roer om. Via de diëtiste ben ik me in Paleo gaan verdiepen en vanaf dag 1 was ik om. Paleo heeft me geleerd te genieten van echt eten, ik heb veel nieuwe voedingsmiddelen leren kennen en vind het oprecht leuk om in de keuken te staan. Door Paleo ben ik nu ruim 30 kilo kwijt en veel meer energie rijker. Ik kan weer met mijn kinderen spelen, slaap veel beter, heb minder hoofdpijn en ik taal niet naar ongezond eten. Paleo is mijn lifestyle geworden”.

 

 

hoeveel val je af met wandelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *