snel afvallen met groene smoothies

Snel Afvallen Met Groene Smoothies, Wat Te Vermijden...

Snel afvallen met groene smoothies, als iemand die groene smoothies hoog in het vaandel heeft staan en ze vaak drinkt, vinden we het altijd wel leuk om wat tips te geven welke ingrediënten je zou moeten vermijden in groene smoothies. Als snel afvallen met groene smoothies je doel is 🙂

Als je gaat beginnen met snel afvallen met groene smoothies wees er dan zeker van dat je niet de meest rare ingrediënten gaat gebruiken om in je smoothie te stoppen.

Veel mensen maken de fout om ingrediënten te gebruiken van recepten die ze ergens online of in een tijdschrift lezen.
Terwijl de groene smoothies misschien wel geweldig smaken kunnen ze wellicht niet de beste optie zijn voor snel afvallen met groene smoothies 😉

Beter gebruik je daarvoor, net als wij, een betrouwbaar boek, zoals bv de Smoothie Afslankbijbel!

snel afvallen met groene smoothies, groene beker met bessen smoothie en een rietje
Klik Op Afbeelding! >>>

 

Snel Afvallen Met Groene Smoothies, Wat Vermijd Je ?

1. Suiker

snel afvallen met groene smoothies, suiker

Suiker in welke bewerkte vorm dan ook, ie één van de ergst mogelijke opties om in je groene smoothie te stoppen. Vermijd alle vruchtensappen bij snel afvallen met groene smoothies.

Dit zijn niet de gezonde bronnen van fruit en ze zullen je hinderen bij het maximaliseren van gewichtsverlies.

Als je poeders gebruikt, zoals superfoods, proteïne poeders of zelfs zuivelvrije melk of yoghurt, kijk dan ook op de etiketten of er geen andere "verborgen suikers" in zitten zoals :

  • Fructosesiroop
  • Dextrose
  • Glucosestroop
  • Maltodextrine
  • Maïs(mout)stroop
  • Etc..

Terwijl sommige niet zo erg zijn als andere, zijn ze toch eigenlijk hetzelfde als suiker en zullen je bloedsuiker omhoog brengen precies zoals het witte spul bij je doet en tegelijkertijd je verhinderen in snel afvallen met groene smoothies.

2. Teveel Fruit

snel afvallen met groene smoothies, veel soorten fruit

Fruit is een zeer gezond product, echter wanneer je je smoothie laat uitpuilen met fruit betekent dit dat je een grote hoeveelheid suiker binnen krijgt, of het nou natuurlijk is of niet.

Calorieën van suiker zijn niet in staat om zo efficiënt vet te verbranden en spiermassa te vergroten als die in proteïne, gezonde vetten en vezels. Houdt fruit beperkt tot één stuk per smoothie en helemaal optimaal zou zijn als je fruit kiest die laag in hun natuurlijke suikers zitten. Zoals bessen bv.

Ik adviseer ook om bij het snel afvallen met groene smoothies je smoothies voornamelijk te vullen met bladgroenten en minder fruit in het algemeen. Wil je het echt zoeter maken gebruik dan Stevia.

3. Teveel Pindakaas

snel afvallen met groene smoothies

Pindakaas in je smoothie stoppen verhoogt aanzienlijk de calorieën hoeveelheid per smoothie. Probeer in plaats daarvan chia of lijnzaad toe te voegen, welke rijk zijn aan gezonde vetten en ook veel vezels bevatten zodat ze helpen je bloedsuikerspiegel op peil te houden.

4. Volle yoghurt

snel afvallen met groene smoothies, lepel yoghurt

Vetvrije, ongezoete yoghurt is niet slecht om in je smoothie te doen net zoals gewone ongezoete yoghurts als soja, kokosnoot of op amandelen gebaseerde yoghurts.

Maar als je yoghurt gaat toevoegen wees er dan zeker van dat deze vetvrij is wanneer het zuivel bevat. Elke vorm van suiker in de yoghurt zou alleen van de melk in zuivel yoghurts mogen komen.

5. Ongezonde Eiwitten Poeders

snel afvallen met groene smoothies, eiwitten poeder in weckpot

Je kunt proteïne poeders gebruiken maar dan kunnen ze beter organisch zijn. Niet de bewerkte die kunstmatig gezoet zijn. Dat is gewoon niet nodig bij snel afvallen met groene smoothies, of in welke smoothie dan ook.

6. Koolhydraten Zonder Vezels

snel afvallen met groene smoothies

Koolhydraten hoef je niet helemaal te vermijden maar als je ze toevoegt in je groene smoothies wees er dan zeker van dat de koolhydraten vezels bevatten, geen suiker of zetmeel. Wanneer je je calorieën drinkt vraagt dat automatisch minder van je metabolisme dus wil je voorzichtig zijn met welke koolhydraten je drinkt en dat deze geen lage voedingswaarde hebben.

Anders sla je ze direct op als lichaamsvet.

Gebruik vezelrijke koolhydraten zoals chia zaden, lijnzaad, bruine rijst eiwit poeder, hennepzaad of hennep eiwit, en een eetlepel noten en zaden. Deze bronnen van koolhydraten zijn vol van voedingsstoffen en hun inhoud bevat een hoog gehalte aan vezels, geen zetmeel of suiker.

7. Zuivel Melk

snel afvallen met groene smoothies, melk

Wanneer je bij snel afvallen met groene smoothies zuivel wilt gebruiken koop dan zuivelvrije melk. Zelfs als je niet lactose intolerant bent dan nog zitten er in zuivel meer calorieën en kan het gewichstverlies beperken voor veel mensen. Aangezien er ook meer suiker in zit dan in de ongezoete zuivelvrije varianten. Bij voorkeur gebruik je kokosmelk of amandelmelk die laag in calorieën zitten en geen suikers bevatten.

Absolute Zekerheid Bij Snel Afvallen Met Groene Smoothies ?

Als je absolute zekerheid wilt of je groene smoothie echt geschikt is om af te vallen, dan kun je het beste gewoon een mooi en echt fysiek boek aanschaffen. Eentje die werkelijk echt heel praktisch en goed is, is bv die van Oscar Helm.

Dan heb je met dat boek een prachtig item in je keuken maar waar je ook werkelijk iets mee doet! Waar je simpele, wat meer creatieve, en gemakkelijke smoothies uit kunt maken. Er staan zelfs weekmenu's in, ook handig.

Hij heeft het de Smoothie Afslankbijbel genoemd, en dat doet zijn naam eer aan vinden we.

We maken er zelf dagelijks gebruik van en hebben dan ook al een paar favoriete, die we inmiddels uit ons hoofd kennen. En zijn we die weer zat? Bladeren we gewoon lekker verder!

Zelf vonden wij het wel fijn dat we de ervaringen eerst konden lezen voor we het boek, met korting, aan schaften!

En dan geef je jezelf gewoon een mooi cadeau, je geeft jezelf ook je gezondheid cadeau hé, dat is toch ook wel een eerste stap die je kan maken. De wil om te starten is alles.

Klik hieronder op de link om korting te krijgen bij het aanschaffen van de Smoothie Afslankbijbel.

Zo grijp je nooit mis
Zo gebruik je nooit de verkeerde producten
Zo zul je nooit teveel calorieën drinken
Zo hoef je niet elke dag te worstelen met wat je erin doet
Zo voorkom je dat je aankomt ipv afvalt

Wat is jouw favoriete product om je smoothies te doen? Laat het hieronder weten zodat we ervan kunnen leren 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *