eten zonder suiker

Eten Zonder Suiker, Alooohá Afvallen

Eten zonder suiker, als je hebt besloten te gaan eten zonder suiker en je dieet/voedingspatroon daarop aan wilt gaan passen, ben je op het juiste spoor naar een betere gezondheid.

Plus is het een uitstekende manier om ook nog eens flink wat kilootjes af te vallen.

eten zonder suiker

Klik Op Afbeelding! >>>

Eten Zonder Suiker

Toegevoegde suikers worden als oorzaak gezien voor de obesitas-epidemie, en ze verhogen je risico op het overlijden aan hart-en vaatziekten. Ook is het met name de schuld van suikers dat je wellicht te zwaar bent geworden.

Maar eten zonder suiker is vrij lastig in het begin; voedingsmiddelen waarvan je niet zou denken dat ze suiker bevatten, bevatten suiker en een aantal gezonde voedingsmiddelen, zoals fruit bevatten dan weer natuurlijke suikers.

Leren welke voedingsmiddelen je wel en niet kan eten als je wilt gaan eten zonder suiker, is het halve werk. Daarna kun je niet anders dan doorgaan en volhouden 😉

Eten zonder suiker is echter een waanzinnige snelle manier om af te vallen, daar wil je wel van volhouden. Als je resultaten binnen een week al merkbaar zijn, wordt je des te meer gemotiveerd. Althans ík wel...

Wanneer ikzelf een periode inga waarin ik ga eten zonder suiker, ben ik binnen drie weken al bijna 7 kilo kwijt. En geloof me, dan eet ik toch écht mét plezier, én lekker.

Ik maak dan alleen mijn pizza's en quiche zélf in plaats van ze kant en klaar in de winkel te kopen.

 

Voor De Hand Liggende Boosdoeners Om Te Vermijden

eten zonder suiker

Klik Op Afbeelding! >>>

Bij eten zonder suiker horen absoluut geen snoep, koekjes, cake, brownies, ijsjes en gezoete frisdranken en vruchtensappen. Dat lijkt me logisch...

Ook zul je rekening moeten houden dat je rietsuiker, fructosesiroop, ahornsiroop, basterdsuiker, bruine suiker, ahornsiroop en alles wat gemaakt is met zoetstoffen uit je dieet moet halen.

Vermijd producten die zoetstoffen bevatten. Eigenlijk alles wat er bij ingrediënten staat op etiketten, dat eindigt op "ose" en "stroop"  moet je vermijden.

 

Pas Op Voor Verborgen Suikers

eten zonder suiker

Klik Op Afbeelding! >>>

Voedingsmiddelen waarvan je niet zou denken dat ze suiker bevatten blijken dus toch vaak verborgen toegevoegde suikers te bevatten. Let dus op wanneer je boodschappen gaat doen!

Ik heb het hier over bv:

 

Saladedressings
Pastasauzen
BBQ sauzen
Kant en klaar marinades
Ingeblikte groenten
Vleeswaren voor op brood

 

En zelfs bouillon bevat suiker! Behalve die van Zonnatura kruiden knoflook 😉

Kijk ook uit voor granen, yoghurt met smaakje, melk met smaakje, muesli repen en andere "gezonde energie repen".

Vruchtensapconcentraat kan gezonder klinken dan suikers, echter het is nog steeds suiker. Dus je ziet, eten zonder suiker behoeft zeker wel wat voorbereiding.

Lezen van etiketten is dan ook belangrijk bij gaan eten zonder suiker. Nogmaals, alles wat eindigt op "ose" op etiketten , is een vorm van suiker!

 

Voeding Met Witte Bloem

eten zonder suiker

Klik Op Afbeelding! >>>

Sommige suikervrije diëten raden je aan om voedingsmiddelen met witte bloem niet meer te gebruiken. Deze voedingsmiddelen worden meestal snel verteerd en de suikers worden opgenomen in je bloedbaan op vrijwel dezelfde manier als pure suiker.

Dit kan leiden tot pieken in je bloedsuikerspiegel en laat je schommelen in je energie.

Als één van je doelen is om veel te gaan afvallen door eten zonder suiker, raad ik je aan om producten te vermijden die van geraffineerde, bewerkte koolhydraten zijn gemaakt. Denk aan witte pasta, wit brood ed.

Je hoeft crackers en brood die 100% volkoren zijn echt niet te vermijden hoor, let gewoon op. Je merkt vaak zelf waar je lichaam wel of niet tegen kan als je gaat leren eten zonder suiker.

 

Hoe Zit Het Met Fruit En Melk?

eten zonder suiker

Klik Op Afbeelding! >>>

Bepaalde suikers zitten van nature in voedingsmiddelen, zoals bij melk en fruit. Sommige mensen laten deze voedingsmiddelen dan ook helemaal weg als ze gaan eten zonder suiker.

Jij hoeft dit echter niet te doen hoor. Zowel melk als fruit bevatten een veelheid aan waardevolle voedingsstoffen, samen met natuurlijke suikers dus, waardoor het ze toch tot gezond voedsel maakt.

Echter kijk wel uit voor gearomatiseerde zuivelproducten die suiker bevatten, ingeblikt fruit met suiker, en bewerkte groenten en snacks.

Je kunt gedroogd fruit zonder toegevoegde suiker met mate eten, dit omdat het een geconcentreerde bron van suiker is. Zoek naar 100% vruchtensappen, of eet gewoon fruit.

Of maak zelf een lekkere groene smoothie 🙂

Dan weet je zeker dat je goed zit. Dit is een veel betere bron van vezels en andere voedingsstoffen. Plus het is gewoon super lekker. Ik drink al ruim een jaar groene smoothies als ontbijt inmiddels.

Het vult me, geeft me mijn dagelijkse dosis fruit en groenten, en ik hunker niet meer naar zoetigheid of vette snacks als tussendoortje. Ben er ook behoorlijk mee afgevallen, al was ik toen redelijk extreem bezig met mijn sapvasten 30 dagen experiment.

 

Eten Zonder Suiker, De Focus

eten zonder suiker

Klik Op Afbeelding! >>>

Eten zonder suiker, weet je, het kan heel eenvoudig zijn als je je houdt aan het eten van heel voedsel, zoals fruit, groenten, mager vlees, vis, volle granen en noten en zaden, en als je een beetje normaal doet met zuivelproducten.

Bij elke maaltijd vul je de helft van je bord met verse groenten en/of fruit, een kwart van je bord met eiwitten en een kwart van je bord eventueel met volle granen.

Je snacks kunnen bestaan uit noten, snoepgroenten en hummus bv. Als toetje kun je ook uit diverse mogelijkheden kiezen, bv Griekse yoghurt met wat bessen voor de zoetigheid.

Vind je het nog steeds lastig om echt te gaan beginnen met eten zonder suiker? Probeer dan eens de cursus Natuurlijk Suikervrij van Eva van Zeeland, absoluut een aanrader!

 

En ook ik ben hiermee héél goed afgevallen.

Het heeft mijn kijk op voedingsmiddelen behoorlijk veranderd, en ook al ben ik niet zo'n goede kokkin, ik maak nu toch vaker en gemakkelijker bepaalde recepten zelf.

Zoals al eerder genoemd, ook ik eet gewoon pizza hoor 😉

 

eten zonder suiker

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *